Vés al contingut

“Vull seguir amb això de la restauració i no parar d'aprendre"

09/2023 - Gipuzkoa

Aquest curs passat Jose Dubal, de 18 anys, va finalitzar la Formació Professional Bàsica en l'especialitat Cuina Restauració al Centre de Formació Professional Bàsica (FPB) que gestionem a Donostia. La seva obstinació i interès en la matèria, a més del títol, li va aportar el reconeixement del col·lectiu Kale Dor Kayico, que li va voler lliurar un diploma d'honor per la titulació aconseguida. Amb la tornada de vacances Jose ens explica que el restaurant on va fer les pràctiques l'ha contractat i que està contentíssim. Ens venia de gust xerrar amb ell sobre la seva experiència.

Jose, què va suposar per a tu el reconeixement de Kale Dor Kayico?

Em va fer molt il·lusió i ho agraeixo molt, però crec que el major reconeixement és que es valori el meu treball diari.

El treball que fas al restaurant?

Sí, la feina al restaurant i també la feina que vaig fer a Fundació Adsis al llarg del curs. Em van motivar molt les paraules dels educadors i el fet que sempre, passés el que passés, creguessin en mi.

I les pràctiques, com van anar?

Doncs la veritat és que genials. Si a Adsis ja vaig intuir que m'agradava estar darrere dels fogons, amb les pràctiques, que ja era treball real, ho vaig acabar de confirmar. I ara amb el contracte m'he adonat que vull seguir en això de la restauració i no parar d'aprendre.

Com et veus d'aquí a un any?

Doncs espero seguir treballant en la restauració, em veig en una cuina. I i també espero haver-me tret el carnet de conduir.

I d'aquí 10 anys?

Em faria moltíssima il·lusió poder muntar el meu propi restaurant. Però per això primer he de seguir aprenent i treballant.